Marketing megafoonMarketing

U herkent het vast wel. U heeft een briljant idee, een mooi product of een aantrekkelijke dienst. Kennis en ervaring heeft u in overvloed in huis.  Veel tijd en inspanning investeert u, want u gaat ervoor.

Eigenlijk wil je het van de daken schreeuwen: “koop mijn product/dienst”. Je durft het niet, het wordt niet gehoord, je vertelt het niet op de juiste plek met als gevolg dat het gewoonweg niet wordt gekocht. Om moedeloos van te worden. Maar je wilt niet opgeven, want je gelooft heilig in je product of dienst.

Maar hoe breng je hier verandering in. Hoe zorg je ervoor dat je klanten krijgt. Klanten die je product of dienst kopen?

Bij marketing is het allereerst belangrijk dat je goed hebt nagedacht over je product/dienst en wat de positieve elementen daarvan zijn. Waarin jij of je product zich onderscheidt ten opzichte van je concurrent.

In onze dagelijkse praktijk zie je ook dat (startende) ondernemers hun doelgroep heel breed formuleren. Ze zien overal kansen en mogelijkheden. Bang om een potentiële klant uit te sluiten en een opdracht mis te lopen.

Toch is het van essentieel belang om je doelgroep zo strak mogelijk te definiëren. Je doelgroep worden diegenen die met de minste inspanning de meeste omzet voor je zullen genereren.

Niemand zal je product of dienst kopen wanneer ze niet weten dat jouw product/dienst bestaat en wat de voordelen daarvan zijn. Het is daarom belangrijk dat je hen daarover informeert. Vrijwel iedereen heeft een website, doet mee aan Twitter en Facebook.

Maar vertel je ook de goede dingen? Heb je een goede ‘pitch’ als men je vraagt wat je precies doet/levert? Maak je het ook aantrekkelijk voor je doelgroep om bijv. naar je website te gaan of je product of dienst te kopen?

In onze workshop ‘succesvol(ler) ondernemen’ krijg je o.a. tips en trucs hoe je:

  • de doelgroep zo goed mogelijk kunt vaststellen/formuleren
  • een goede pitch maakt
  • het beste kunt netwerken en het nut ervan
  • de meest succesvolle marketingtools inzet
  • wat kan een businesscoach voor je betekenen

Business in Zicht: voor verbetering van uw bedrijfsresultaten.